Az Omega-3 és a testicularis térfogat

A termékenységi problémákkal küzdő párok 30-50%-ánál a férfi rossz minőségű spermával rendelkezik. A spermium termelés pubertáskor kezdődik, és amint elkezdődött, a halálig folyamatosan folytatódik (bár a herék szöveti tömege csökken a korral, és ez a spermium termelésben bekövetkező változásokat is magában foglalja). A sperma minőségét a spermium mennyisége, mozgása, mérete és alakja jellemzi.

Ami a mennyiséget illeti, a termékeny férfiak ejakulátumai akár százmillió spermiumot is tartalmazhatnak milliméterenként. Az ejakulált spermiumok számát befolyásoló tényezők a következők:

  • A herék spermium termelési kapacitását a testicularis térfogat jellemzi (a herék mérete közvetlenül tükrözi az általuk tartalmazott spermium termelő szövet mennyiségét, és így a maximális sebességet, amellyel spermát képesek termelni).
  • Az utolsó ejakuláció óta eltelt idő.
  • Általános egészségi állapot (amely befolyásolhatja a spermium termelését).
  • A férfi reproduktív traktus szerkezeti és funkcionális integritása.

A különböző vizsgálatokból származó eredmények arra utalnak, hogy az étkezési zsírok befolyásolhatják a herék működését. Különösen, egészséges férfiaknál megfigyelték, hogy az omega-3 többszörösen telítetlen zsírsavak bevitele pozitívan kapcsolódik a testicularis térfogatához, míg az omega-6 és a transzzsírok bevitele fordítottan kapcsolódik a herék volumenéhez.

Az olvasóra bízzuk, hogy következtetéseket vonjon le.

Források:

  • Aging changes in the male reproductive system.
  • Mínguez-Alarcón L, Chavarro JE, Mendiola J et al. Fatty acid intake in relation to reproductive hormones and testicular volume among young healthy men. Asian J Androl. 2016 Oct 28. doi: 10.4103/1008-682X.190323. [Epub ahead of print]
  • Pacey AA. Male fertility and infertility. Obstet Gynaecol Reprod Med. 2009; 19 (2): 42-47.
  • Pacey AA. Sperm Biology: An Evolutionary Perspective. Edited by Tim R. Birkhead, Dave J. Hosken, and Scott S. Pitnick. Elsevier 2009 (First edition).

Comments are closed.

© 2021 Omega-3 Blog. Minden jog fenntartva.

Fel ↑