Az omega-3 és az izmok egészsége

A vázizom nagymértékben alkalmazkodik az étrendhez és a testmozgás szintjéhez. Tehát a vázizom válasza a tápláltsági állapottal módosítható. Az étrendben lévő zsír mennyisége és típusa fontos szerepet játszik a test metabolikus egészségének szabályozásában: a telített zsírsavak kapcsolódnak az anyagcsere diszfunkció kialakulásához, míg egyes egyszeresen telítetlen zsírsavak és többszörösen telítetlen zsírsavak pozitív hatással vannak az anyagcsere-funkcióra. Megállapítást nyert, hogy a vázizom érzékeny az étkezési zsírok változásaira, az étkezési bevitel minimális kéthetes változásával, amely az izomösszetétel jelentős megváltoztatásához szükséges. A közelmúltban végzett humán vizsgálatok kimutatták, hogy a tengeri eredetű omega-3 zsírsavak befolyásolhatják a vázizomzat gyakorlását és táplálkozási reakcióját. Ezek a vizsgálatok azt mutatják, hogy a korábbi omega-3 státusz nemcsak az izmok metabolikus reakcióját befolyásolja a táplálkozásra, hanem a gyakorlati időszakra adott funkcionális választ is.

Ráadásul az ülő életmód, a betegség miatti izomkihasználatlanság és az öregedési folyamat súlyos vázizomvesztéssel jár (ami gyengeséghez és csökkent életminőséghez vezet). Azonban kimutatták, hogy az omega-3 étrend-kiegészítés enyhíti a vázizom tömegének elvesztését.

Forrás:

Jeromson S, Gallagher IJ, Galloway SD et al. Omega-3 Fatty Acids and Skeletal Muscle Health. Mar Drugs. 2015 Nov 19;13(11):6977-7004. doi: 10.3390/md13116977.

Comments are closed.

© 2021 Omega-3 Blog. Minden jog fenntartva.

Fel ↑